"Într-o lume toxică, a mânca sănătos este un act de responsabilitate"





Untul de casă


Acum câteva zile am cumpărat unt de la magazin, destul de scump, 40 lei/Kg. Am constatat că avea un foarte pregnant gust de margarină. Am încercat şi altul ceva mai galben (45 lei-kg) , dar cu nimic mai bun decât primul.
Aşa că m-am hotărât să-mi produc singur untul necesar.
Am cumpărat 1 Kg de smântână vrac, de cca 30% grăsime (mai grasă n-am găsit).

Cum se prepară untul:

Se pune smântâna la rece în frigider, tot acolo am introdus şi vasul de la mixer. Secretul fabricării rapide este temperatura care trebuie să fie cât mai joasă.
După ce s-au răcit bine, am pus axul pentru bătut frişca în vas (foto), am turnat smântâna rece şi am pus mixerul în funcţiune.
Întâi smântâna s-a tramnsformat în frişcă şi în scurt timp s-a transformat în unt, care s-a aşezat în jurul axului.
Am scos 410 grame de unt dintr-un kilogram de smântână. Zerul rezultat l-am transferat într-un pahar de plastic şi l-am pus la frigider. L-am folosit la dres ciorba.
În funcţie de grăsimea smântânii şi a temperaturii, prepararea poate dura între 4 şi 12 minute. 



Untul rezultat are o foarte frumoasă culoare galbenă, naturală şi un gust foarte bun.
A doua tranşă de unt am făcut-o cu smântână de la ţăran (greu de găsit), untul având un gust deosebit! Din 1 Kg smântână a ieşit 460 gr unt curat.

Untul produs din smântâna de la magazin (17 lei/kg) a costat 41 lei/Kg.

Cel produs din smântâna de la ţăran (25 lei/Kg) a costat 54 lei/Kg.

Nu încercaţi să faceţi unt din smântâna produsa de firmele:
UNICARM 
MONOR

pierdere de timp şi bani  !!!

P.S.
   Mai multi cititori s-au plâns că nu au reuşit să facă unt din smântâna cumpărată de la magazine.
Aceasta este dovada că ce se vinde sub denumirea de "smântână", nu este smântână ci un produs fals, probabil din componente vegetale.
   Şi eu am păţit aşa cu produsele unor firme.
Eu folosesc smântâna vrac, de la o singură firmă preţ 17,40 lei/kg. 
Produsele sub acest preţ s-au dovedit falsificate, indiferent de "brand"...
Singura soluţie este încercarea, cu cantităţi mici 2-300gr, până găsiţi un produs de calitate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu